dimecres, 14 d’octubre del 2009

UNA GRAN ...PERSONA



La meva mare, que no és la de la fotografia, acostuma a fer-me arribar power points que li envien les seves amigues que normalment no tinc temps d'obrir perquè de veritat que anem a 5 o 6 al dia!

A vegades, però, enmig de l'allau hi ha alguna perla.Ahir me'n va fer arribar una en motiu de la cel.lebració dels cent anys de Rita Levi-Montalcini.Em va encantar.És una gran científica i segurament una gran dona, ni que sigui pel que deu haver arribat a viure en un segle!

Una de les cites en el Power Point era (fragment d'una entrevista):

-Existeixen diferències entre el cervell de l'home i el de la dona?

-Només en les funcions cerebrals relacionades amb les emocions, vinculades al sistema endocrí.Però pel que fa a les funcions cognitives no hi ha cap diferència.


La ídea de fer aquest post ha vingut arrel d'assabentar-me del títol d'un nou llibre d'Allan Pease:

Perquè els homes volen sexe i les dones necessiten amor?.Amb cites tan revolucionaries i verídiques (ejem...és una ironia!) com:"Els homes rics provoquen més orgasmes a les seves parelles"

Doncs deixant-nos de tonteries , dona gust veure persones com Rita Levi amb cent anys i les ídees tan clares.Poso aquí una enllaç a una entrevista que li van fer que també m'ha encantat.

Una abraçada

9 comentaris:

  1. gràcies, de debò. És important saber-les aquestes coses i fugir dels tòpics suats :)

    ResponElimina
  2. Molt interessant,Minnie.he llegit l'entrevista i m'ha agradat.
    És una gran dona la sra Rita.

    ResponElimina
  3. M'ha agradat això de "Yo soy mi propio marido".
    A pesar de la seva avançada edat conserva perfectament la lucidesa. Realment és admirable, una gran dona.
    Està clar que des d'adolescent tenia clar el seu futur.

    ResponElimina
  4. Bé,estic contenta que us hagi agradat.No m'atreviria a definir-me com a feminista però quan conec la vida d'algunes dones no puc evitar sentir-me conmoguda.

    ResponElimina
  5. M'ha agradat, una dona interessant, una vida interessant i unes idees clares. I tant! Commovem-nos dones que ens fa falta! (i nena, la teva mama és un solet, veus et manté ben informada).

    ResponElimina
  6. No suporto els PP però aquest ha estat un descobriment MOLT interessant. Gràcies Rateta i gràcies a la Mama Rateta. La veritat és que l'entrevista dóna molt que pensar.

    Bon cap de setmana!!

    ResponElimina
  7. Bon cap de setmana!la "mia mamma" estarà contenta!!

    ResponElimina
  8. Fins avui no m'he agafat temps per llegir l'entrevista.
    És molt interessant.

    ResponElimina
  9. Sí, molt interessant la entrevista; i, clar si interessant l'arribada, a la vora de la seva lectura, també ho ha de ser el pont que hi porta. Especialment important, trobo, la possibilitat de predomini destructiu de l'hemisferi instintiu i, per tant preocupant, la poca dotació, per part dels mitjans de comunicació massius -ells que tant podrien- com a aliment per a l'hemisferi esquerra.
    Salutacions.

    ResponElimina